„Możliwość
testowania superszybkiej technologii...”, „Oszczędzaj swój czas...” krzyczą
hasła reklamowe. Slogany opracowywane
przez specjalistów od marketingu mają wzmacniać oferty sprzedaży. Odzwierciedlają
nastawienie współczesnego konsumenta, dla którego oszczędzanie czasu jest
wiodącym wyznacznikiem wartości danego produktu czy usługi. Wszechobecna
tyrania chwili sprawia, iż naturalnym stało się dążenie do uzyskania jak
największych profitów w postaci dodatkowego, choćby krótkiego ułamka
zaoszczędzonego czasu, co zdaniem wielu charakterystyczne jest dla młodszej
generacji.
Newsweek, nr 22/2013 |
Mobilność w
czasie i w przestrzeni stała się poniekąd sposobem życia współczesnego człowieka
oraz czynnikiem decydującym o wykluczenie ze społeczeństwa. Tutaj mogę polecić
jedną ze starszych już publikacji Zygmunta Baumana „Globalizacja i co z tego
dla ludzi wynika”, która zawiera zbiór ciekawych uwag dotyczących osi
wykluczenia w ponowoczesności.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz